Vårens nybakade nyheter

15.04.2015 17:24

Vi utvecklarständigt vårt sortiment och erbjudande för att du som kund alltid ska känna dig trygg och nöjd med dina favoritbröd, men även hitta nya varianter, goda smaker och spännande koncept.

Vårt fastfoodkoncept ”Deli By Bonjour” utökas med en efterlängtad vegetarisk sandwich Freddy´s Parmesan & Pesto, som är fylld med stora bitar av kronärtskocka, parmesan och pesto. Till alla kunder som vill göra egna toast kommer dessutom Big Boy Toast som är ett förskuret stenugnsbakat bröd bakat med surdeg. Fyll brödet med skinka, ost och dijonsenap och lägg sen i klämgrill ca 4 minuter och du får en härlig lunchmacka.

Brödnyheter inom vårt degsegment som sticker ut i hyllan är en klassisk Mörk Rågkaka och Bagarsula, som är en unik produkt som påminner om ett knäckebröd, mjuk med seg karaktär, bakat med surdeg och smaksatt med anis och fänkål. Vi fångar även upp den rådande trenden med ekologiskt och bröd bakade utan tillsatser. Vårt sortiment utökas med en Ekologisk Baguette och fem stenugnsbakade bröd bakade med surdeg under konceptnamnet ”Clean Label” där alla bröd är bakade med omsorg och utan tillsatser.

Ladda ned högupplösta pressbilder: under fliken bildbank.

Victoria Norviit, Produktchef Fikabröd

victoria.norviit@vaasan.com